AMERİKA’DA ARABA KİRALAMAK

Tatil günüm yaklaştıkça kendimi Amerikada olduğuma inandıracak bir şeyler planlamaya çalışıyorum.Bu ücra kasabada şehir özlemi çekiyorum.Alışveriş desen doğru düzgün yapacak bir yer yok.Hediyelik saçma sapan şeylerin ve pazar kıyafetlerinin satıldığı bir kaç dükkan var.Hepsi çok kalitesiz.Düşündüm taşındım bu böyle olmaz bari bu eyaletin baş şehrine gideyim.Otobüs desen taa nerde günde bir kaç kere filan kalkıyor ve çok külüstür araçlar.Tren desen onunda saatleri uymuyor.Ne yapsam ne yapsam derken araba kiraliyim basıp gidiyim dedim.Türkiye ehliyetiyle burada sürebiliyoruz.Başladım kiralama şirketleri araştırmaya.İnterntten bir kaç yer buldum.Kafama koydum biri olsun olmasın ben gidecem! Derken bir kız arkadaşıma söyleyince oda benle gelmek istedi sonra biri daha geldi.3 kız olarak işe el attık.

Tatil günümüzün sabahı erkenden kalktık bisikletle ulaşabileceğimiz en yakın kiralama şirketini aramaya koyulduk.Tarif edilen yeri uzun bir süre bulamadık.Sonra telefonumun navigasyonunu kullanmayı akıl ettim ama kiralamanın otoparkta araba içinde yapıldığını akıl edemedim.Nereden bileyim bu kadar uyduruk bir şirket olduklarını.Adres üzerinde gözüküyoruz ama etrafta ne bir ofis var ne bir bina.Allah’tan arkadaş dikkat etti de bir araba üzerinde şirketin adını gördük.Amcanın yanına gittik dedik böyle böyle.Adam bizi hiç takmadı yaşımızı sordu 21 diyince 25 ten az olmaz dedi.Ne dediysek ikna edemedik.Sonunda 25 lik bir arkadaşımız aklımıza geldi kira fiyatını soruyoruz adam söylemiyor etrafa bakınıyor.

Pes etmedik! Çıktık çok uzakta olan başka bir araba kiralama şirketini bulmaya.Yolda tamircilere sormak aklımıza geldi.Oto tamircisine gittik orada ton ton bir amcayla baya sohbet ettik ama araba filan yok, tam döndük gidiyoruz bizi çağırdı telefonla araba istenen bir yerden bahsetti.İnternetten telefonunu alıp aradım zorda olsa bir şekilde anlaştım.Arabayı otele getirecekler tamam.Otele gittik nasıl havalardayız ‘oleyy başardık , gidiyoruz, kiraladık’ sözleştiğimiz saatte bi aradılar beni araba bitmiş.Nasıl kahroldum anlatamam.Tamam bitti olmuyormuş demekki diyerek pes etmiş yatakta pinekliyordum ki benim çok sevdiğim yaşam kaynağım olan bir arkadaşım sayesinde kendimi toparladım planlarımı yeniden yaptım.Çok sabırsız biri olduğumdan araba kiralama işi bir an önce olmalıydı, hemen en yakın zamanda.O günü Wisconsin’de değerlendirip,ertesi günüm için tatil alıp araba kiralamaya karar verdim.Her şey yolunda gitti.Şirketi aradım arabayı ertesi güne ayarladım.O gün gezdim eğlendim.

Ertesi gün 7.30 da ,yani araba için anlaştığımız saatte oturup başladık arabayı beklemeye.Saat geçtikçe geçti ne gelen var ne giden.Artık sinirlerim bozulmaya başladı.Şirketi aradım ‘nerede benim arabam saat kaç oldu’ diye çemkirince karşımdaki adam gülmeye başladı.Ben daha çok sinirlendim saydırdım bir şeyler.Neyse ki bir kaç kere daha arayıp çemkirdikten sonra 12.30 gibi araba geldi.Zenci abimiz bizi alıp işlemleri yapmak için ofise götürdü.

Yolda birini daha arabaya alınca biz iyice korkmaya başladık.Telefonla arayıp araba çağrıyorsun, kimseyi tanımıyorsun.Millet gitmeyin kız başınıza,kaybolursunuz,başınıza bişe gelir,dolandırılırsınız… bir sürü laf etmiş herkese baş kaldırıp vazgeçmemişsiniz bu adamlar da almış kimsenin olmadığı yollardan bir yere götürüyor.1 saat saçma sapan dolanıp durduk yollar bitmedi işkence gibiydi belki yarım saat bile olabilir bakmamıştım saate ama o saatler hiç geçmek bilmedi.Telefondan 911 i tuşladım elim arama tuşunda hazır bekledim.Neyse ki sonradan aldığımız adamı bırakıp bize araba verilecek olan ofise gittik.

Adama çok çemkirmiş olacağım ki bize jeep verdi.Büyük araba sürmeye alışkın olduğumdan sıkıntı çekmedim.Direksyona kuruldum, macera dolu Amerikanın ıssız yollarında filmlerdeki asi tır şoförlerini sollaya sollaya, yabancı şarkıların yerel müzik haline geldiği radyo frekanslarında gezine gezine keyifli yolculuk maceramız başladı….

Türkiye’ de arabayla resim çektirip koyanlara da hep gülerdim.Demekki bana çok normal geldiğinden gülünç buluyormuşum bu durumu.Burada araba kiralamak benim için çok farklı bir durum olduğundan koyma ihtiyacı hissettim 🙂 normalde apaçi filan değilimdir yani 🙂